Головна » Політика життя » «ГОЛОС ГРОМАДИ ЗАВЖДИ БУДЕ ВИРІШАЛЬНИМ» Тарас Кутовий
Тарас Кутовий. Фото з сайту ток-шоу Право на владу

Тарас Кутовий. Фото з сайту ток-шоу “Право на владу”

Україна на порозі адміністративної реформи. Люди на місцях занепокоєні: чого чекати від цього процесу і чи не потягне він за собою ще більше проблем. Про це, а також про такі болючі для села проблеми, як стан доріг та проблеми сільського господарства, ми поспілкувалися з народним депутатом, головою парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Тарасом Кутовим

— Власне, громадяни стурбовані такою поки що незрозумілою адміністративною реформою. Невідоме завжди лякає, особливо, коли не знаєш, що за цим стоїть…

— Говорячи про адміністративну реформу я би, передусім, хотів відзначити визначальну роль активної позиції громади у процесі перетворень. Ініціювати добровільне (наголошую, саме добровільне!) об’єднання може або селищний голова, або не менше ніж третина депутатів селищної ради, чи сама громада, так само не менше ніж третина з тих дорослих людей, які мешкають у населеному пункті. Якщо ті впевнені, що їм буде краще в існуючому форматі, тоді люди повинні знайти спільне рішення між собою — донести думку до голови чи переконати місцевих депутатів. Бо я припускаю таку можливість, коли на сільраду може здійснюватися якийсь тиск згори. І ось тут голос громади і її принципова позиція будуть визначальними.

—  Якщо говорити про передумови тих кроків, які країна робить сьогодні в напрямку адмінреформи, то у чому вони полягають?

—  Є реальні речі, які спонукають до укрупнення територіальних громад. Приміром, невеликі села часто не здатні утримувати себе і замість розвиватися, продовжують стрімко занепадати. На причинах цих процесів зупинятися не буду: всі знають проблеми своїх населених пунктів — руйнування інфраструктури, відсутність роботи, зменшення кількості населення внаслідок цього і не тільки. Якщо говорити про мою позицію, то я сприймаю ці перетворення як вимушений, аварійний вихід із ситуації, яка склалась. Сьогодні лейтмотив такий, що давайте тимчасово це зробимо і завтра заживемо веселіше, а потім можемо повернутися у звичний формат, то всі розуміють, що цього не буде. Серед причин також те, що у радянський час мало думали про збереження ресурсів, будували затратні та неекономні системи життєзабезпечення. Ніхто не рахував, у що обходиться опалення чи пальне для машин, соціальні гарантії бралися зі стелі і нічим не були обґрунтовані. Наслідки цього ми пожинаємо нині, бо штучні системи, за якими жили тоді села, виявилися нежиттєздатними у нових умовах, коли все має бути продуманим і ощадливими. До того ж, любителі швидкого заробітку довели руйнацію села до її точки кипіння. На щастя, є приклади, коли на місцях знайшлися господарники і взяли на себе відповідальність — зберегли інфраструктуру, дали робочі місця, внаслідок чого ті села живуть набагато ліпше. Ось так само і тут — готовність брати відповідальність і спільне бачення майбутнього стануть визначальними у впровадженні адмінреформи.

— Поговорімо про ще один важливий і затратний з точки зору фінансування момент: стан доріг. Чи можемо сподіватися хоча б на початок вирішення цієї одвічної проблеми?

— У плані доріг у нас є певні сподівання. На фінансування Фондів регіонального розвитку, через які якраз і здійснюється ремонт дорожнього полотна, передбачено бюджетом видатки на рівні двох мільярдів гривень. Це не так і багато, зважаючи на вартість кілометра укладки, але це вже щось. І сьогодні наше завдання не просто отримати ці гроші і довести їх на місця, а й простежити, як буде використана кожна копійка. І де доцільно перекрити проблему традиційним “ямковим ремонтом”, а де краще перекрити наново пару кілометрів дороги, бо, приміром, “автобан Пирятин — Лохвиця”, як саркастично назвав цю дорогу один із виборців, має такі ділянки, що їх легше об’їхати полем — латати там просто нічого. Якщо говорити про причини того, чому у нас такі жахливі дороги, в тому числі державного значення, то тут слід відзначити тенденцію минулих років, коли левова частка коштів, передбачених саме на їх ремонт, потрапляла у східні області. Та сама траса на Донецьк, шляхи Дніпропетровщини, Луганщини — коли їздимо на Схід, дивує, наскільки дороги якісні, не зважаючи навіть на те, що ними щодня проїздять колони бронетехніки. Я можу обіцяти те, що в рамках повноважень клопотатиму про виділення коштів саме для ремонту тієї ж траси з Пирятина до Гадяча, бо по ній доволі великий потік пасажирського транспорту, в тому числі зі столиці на Сумщину, є навіть міжнародні рейси, і  щоденно тут наражаються на небезпеку життя людей.

— Ви сказали про контроль за коштами. Як це можна зробити і хто цим буде займатися?

— Я ще раз зроблю наголос на тому, з чого починав — активним учасником усіх процесів має бути громада. Контроль — не виняток. Люди на місцях краще знають, у кого раптово з’явилась нова машина чи виріс будинок.  Якщо у вас є підтверджена інформація, що якісь роботи здійснюються за корупційними схемами, тут я особисто готовий братися за ці справи – з обласними міліцією, прокуратурою розбиратися в кожній ситуації до останньої гривні. Бо ми можемо сьогодні аргументувати відсутність грошей на рівні держави, але ми не можемо пробачити, що в країні, яка воює, хтось краде. Таких людей треба як мінімум садити за грати і це має бути  безкомпромісна позиція. З мого боку у випадку виявлення таких порушень вплив буде у вигляді  депутатських запитів до найвищих правоохоронних інстанцій. І я думаю, системність наших спільних дій дасть результат, коли людина буде зайвий раз думати, перш ніж обкрадати громаду.

 

Спілкувалась Олена ЗАДОРОЖНА

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Коментарів поки немає ... Будьте першим!

Залишити коментар

Ви повинні бути увійти в Щоб залишити коментар.

Besucherzahler meet and chat with beautiful russian girls
счетчик посещений
Яндекс.Метрика
Новий сайт

Шановний читачу! Ви знаходитесь на архівній версії сайту. Ласкаво просимо на новий сайт "Подій та коментарів": podii.com.ua